Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 
Разработка урока, 7 класс УМК "Spotlight"

Экология. Спасем нашу Землю

Зимина Марина Валентиновна
Ecology. Save the Earth
Название предмета: английский язык            Класс: 7
Цель урока: Научить извлекать информацию по теме «Ecology. Save the Earth» при просмотре видео фрагментов, создать условия для проявления индивидуальности и познавательной активности ученика.
Задачи урока: Социокультурный аспект – сформировать целостное представление о проблемах экологии, возможных путях их решения; Развивающий аспект – развитие способности осуществлять продуктивные и речевые действия; Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к иноязычной культуре; Учебный аспект – совершенствование лексичеких навыков: говорения в виде монологической и диалогической речи, совершенствование грамматических навыков (Present Perfect Continuous), развитие навыков аудирования и говорения.
Используемая технология: Здоровьесозидающая
Место урока в системе уроков данного раздела: 8
Тип урока: комбинированный (урок закрепления и обобщения усвоенных знаний)
Основные термины и понятия: лексика по теме «Ecology. Save the Earth» на продуктивном уровне
Межпредметные связи: предметы научного цикла
Наглядность: презентация «Ecology. Save the Earth»
Оборудование: ПК, мультимедийная доска
Форма работы: групповая/фронтальная/индивидуальная
Девиз урока:  «What a wonderful world!»
Ход урока
Greeting
Introduction
Teacher: I want you to guess what we are going to speak about today. To find out the theme of the lesson, let`s watch a video fragment.
Методическое пояснение: видео заранее подготовлено в презентации. Дети любят смотреть видео и всегда с удовольствием это делали на предыдущих уроках.
Teacher: What is the theme of our lesson?
P1: Ecology.
Teacher: So, the theme of our lesson is ecology “The eco-situation on our planet today” (на экране появляется слайд с темой урока). What is the aim of our lesson?
P2: To review the ideas of green issues.
P3: To practice grammar.
Методическое пояснение: появляется слайд с целью урока.
Teacher: You are right. All the ideas of the video in your homework exercise from WB 10 page 52, and now we are going to check it.
Методическое пояснение: Домашнее задание рабочая тетрадь страница 52
(The ecological situation on the planet Earth is bad. Many species of birds and animals are in danger because of air, water and soil pollution. Acid rains poison water and soil. Many species of fish and plants are dying. We must do everything we can to reduce pollution of the environment. We should be friendly to Nature: plant flowers, collect rubbish for recycling, clean our ponds, rivers and lakes. We should try to preserve the natural habitats for animals).
Grammar revision (Present Perfect Continuous Tense)
Teacher: Let`s revise Present Perfect Continuous Tense. When do we use this tense?
P4: We use it when the action began in the past and is still taking place now.
P5: With the emphasis on duration.
Teacher: You are right. Now let`s do some exercises. Look at the blackboard.
Методическое пояснение: дети смотрят на слайды презентации, посвященные теме «Экология». Выполняют задание на Present Perfect Continuous Tense.
Listening. Revising grammar and lexis
Teacher: Now let`s watch another video fragment? And then continue speaking about the eco-situation on our planet.
Методическое пояснение: Учащиеся смотрят фрагмент.
Teacher: Very soon all of us will become eco-helpers. Cleaning out campaigns or subbotnics are really important. Do you take part in them?
P6: Yes, we do. We take part in cleaning out campaigns every year.
Teacher: What do you have to do or don`t have to do while taking part in them? Please, answer my question using the phrases given on the blackboard. But before doing that I want you to divide into groups. Think about your answers, and then choose one person to present them.
Методическое пояснение: появляется слайд с фразами. Дети делятся на группы и обсуждают свои ответы.
Groups 1,2…. We have to/don`t have to… (pick up litter, rake the old leaves, dig the soil, whitewash the trees, clean out ponds, burn the rubbish, plant flowers and trees, build nesting boxes)
Teacher: Well done. Do you have a dacha? Do you mind going there? Why? What do you have to do there? What tools do you use for it?
P7: I dig the soil with a spade…
P8: I build nesting boxes with a hammer…
Training speech skills
Teacher: Let`s watch the video once again.
Teacher: Work in groups, make a short speech on “What can we do we have to do to save the Earth”
Методическое пояснениe: учащиеся  смотрят видео фрагмент еще раз,  затем в группах обсуждают высказывания на тему «Что делать, чтобы защитить окружающую среду?»
Groups 1,2… To save the Earth we have to….
Crossword puzzle.
Teacher: Let`s have some fun and solve a crossword puzzle. You can see it on the blackboard and also you have it on the desks. Use pens or pencils to fill in the words and learn the key idea.
Generalization and systematization.
Teacher: now, answer questions, please
Методическое пояснение: дети смотрят слайд презентации, читают вопросы и отвечают на них.
P1: What ecological problems have we got?
P2: Factories and power stations burn coal, cars burn petrol and emit toxic fumes. This causes air pollution and acid rain.
P3: Acid rain falls on the earth, seas, rivers, causing water and soil pollution. A lot of fish and plants are dying.
P4: what rules should we follow for saving our planet?
P5: We should use wind or solar power, there will be less pollution.
P6: We should turn off light, TVs, computers when we are not usung them, we`ll save energy.
P7: If we have to drive to work, we should car pool.
P8: We mustn`t throw rubbish.
P9: What dangerous things mustn`t we do?
P10: We mustn`t wipe out plants species and fish/ we mustn`t hurt the Earth.
Homework and summarizing the lesson
Teacher: I thank you for our lesson and think this lesson is very important fjr us, because ECOLOGY is global problem for humanity and everybody must do everything to save our planet and our life.
Your h/w is S, p.84 # 1-5 You have to prepare to the test.
Now, I`d like to give marks for your classwork.
Reflection (introspection)
Учащиеся оценивают свою работу и заполняют карточки-смайлики.


You have no rights to post comments

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»

ПРИГЛАШАЕМ!

Приглашаем педагогов со стажем работы по специальности от 25 лет в Клуб ветеранов педагогического труда!

Только для вас - специальные образовательные мероприятия, интересные встречи и многие другие события.

Звоните по телефону: (812) 956-67-42 или пишите на e-mail: editor@ext.spb.ru

Просим всех, расскажите о Клубе своим коллегам, которые уже не работают в школе!

Ваши АНОО «АНЭКС» и Экстернат.РФ